⋯ ✖ Koncert „Postmuzyka niemiecka” będzie składał się z utworów napisanych przez Michaela Beila – kompozytora nierzadko porzucającego klasyczne instrumentarium na rzecz elektroniki, wideo oraz eksperymentu z samą formą koncertu. A więc elementami, w których świetnie sprawdza się Ensemble Kompopolex. Trio zaprezentuje cztery utwory z różnych momentów twórczości niemieckiego kompozytora. Co równie ciekawe, jego partytury przyjmują formę szczegółowego zapisu choreografii i działań, przechwytywanych przez kamerę w czasie rzeczywistym. Ów materiał służy potem do kolażowych projekcji, nieustannie igrających z percepcją publiczności.
Tego wieczoru do Ensemble Kompopolex dołączy znakomita pianistka Martyna Zakrzewska ✖⋯
⋯ ✖ PROGRAM ✖⋯
Michael Beil – und acht (1999), Key Jane (2017), Caravan (2017), Deep Blue (2022)
⋯ ✖ INFO ✖⋯
⊷ wtorek, 10.12.2024 | 19:00
⊷ Aula Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta, pl. Polski 3/4, Wrocław
⊷ koncertowi towarzyszyć będzie spotkanie z muzy(cz)kami, prowadzi Jan Topolski
⊷ wstęp wolny
⋯ ✖ BIOS ✖⋯
⊷ Michael Beil – kompozytor łączący muzykę elektroniczną, instrumentalną i wideo. Swoją twórczość opiera na konceptach dotyczących sytuacji scenicznej podczas koncertu w połączeniu z procesem rozwoju muzycznych dzieł. Dlatego też instrumentaliści są zazwyczaj zaangażowani w proces kompozytorski, a ich udział stanowi część kompozycji. Formacja dzieła w czasie i jego spójność stają się postrzegalne i przejrzyste dla publiczności podczas występu – w tym celu Beil wykorzystuje nagrane na żywo i wcześniej audio i wideo. Oprócz tego wykładał na berlińskim konserwatorium oraz w Hochschule für Musik und Tanz w Kolonii, a także był dyrektorem festiwalu Klangwerkstatt.
⊷ Martyna Zakrzewska – pochodząca z Raciborza pianistka solistka i kameralistka, specjalizująca się w muzyce współczesnej. Doktora sztuk pięknych. Nauczycielka z powołania, joginka z pobudek duchowych. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie (gdzie obecnie uczy) oraz Hochschule für Musik und Tanz w Kolonii, gdzie obroniła z wyróżnieniem swój doktorat dotyczący pianistycznej literatury awangardowej lat 60. oraz autorstwa m.in. Cartera, Crumba i Aperghisa. Zdobywczyni specjalnej nagrody Konkursu dla Młodych Muzyków w Radziejowicach (2014), drugiej nagrody na 23. Concorso Luigi Nono, stypendium MKiDN oraz Prezydenta Miasta Krakowa.
⊷ Ensemble Kompopolex – trio specjalizujące się w muzyce najnowszej, założone 2017 roku we Wrocławiu. Wykonują utwory zaangażowane i angażujące, często porzucają swoje instrumenty na rzecz kabli, keyboardów, tańca i śpiewu. W jego skład wchodzą Aleksandra Gołaj (perkusja), Rafał Łuc (akordeon) i Jacek Sotomski (komputery).
⊷ Jan Topolski – krytyk filmowy i muzyczny, współzałożyciel i redaktor naczelny magazynu „Glissando”. Od wielu lat współpracuje z festiwalami Nowe Horyzonty oraz Młodzi i Film, jako redaktor i konsultant pracował dla IAM i FINA, autor monografii kompozytorskich i wielu tekstów publicystycznych. Doktorant na UMK w Toruniu, wykładowca AM w Katowicach.
⋯⋯⋯⋯
Wydarzenie współfinansowane ze środków Gminy Wrocław oraz ZAW STOART.