Koncert towarzyszący wystawie czasowej „Obłęd. Przypadek Mariana Henela – lubieżnika z Branic” zagra 👉 zespół Kormorany w składzie: Jacek Tuńczyk Fedorowicz, Piotr Blusmen Jankowski, Krzysztof Konik Konieczny, Marcin Witkowski zagra
🎶 Koncerty Kormoranów to swoiste spektakle muzyczne, podczas których właściwe dzieło wydarza się w każdym słuchaczu z osobna. Kompozycje otwarte na improwizację eksplorującą nieograniczone przestrzenie fantazji. Muzyka – obrazy namalowane dźwiękiem, atak na zmysły słuchaczy bogactwem bodźców, psychodeliczna podróż w głąb siebie…
📍 Spotkanie w Muzeum Etnograficznym.
🎫 Wstęp z biletem w cenie 20 zł do nabycia w kasie Muzeum Etnograficznego.
❗️ Liczba miejsc ograniczona.
✔️ Jest możliwość rezerwacji biletów 👉 pod warunkiem odebrania ich w kasie ME w dniu koncertu do godziny 17:30. 👉 Zarezerwowane bilety nieodebrane w tym terminie zostaną przekazane do dalszej sprzedaży.
Rezerwacje przyjmowane są od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00–16.00:
☎️ telefonicznie: 71 344 33 13
📧 lub mailowo: edukacja@muzeumetnograficzne.pl
⚠️ Z uwagi na charakter wystawy wydarzenie tylko dla osób pełnoletnich. Wystawa, w przestrzeni której odbędzie się koncert, zawiera treści wrażliwe: przemoc, nagość, erotyka, treści krzywdzące wobec innych ludzi czy grup społecznych bądź z innych powodów niezgodne z dzisiejszą wrażliwością.
ℹ️ Kormorany – początkowo zjawisko muzyczno-performersko-socjologiczne sięgające u swego zarania 1984 roku. Przez pierwsze lata bez określonego składu osobowego i instrumentalnego. Oprócz grania koncertów zespół angażował się w performanse Pomarańczowej Alternatywy i grupy artystycznej LUKSUS. Pod koniec lat 80. XX w. ewoluuje w awangardowy zespół muzyczny w ściślej określonym składzie, lecz niemożliwym do zdefiniowania stylu, co stanowi o unikatowości twórczości. Jako zespół unikający sal koncertowych w konwencjonalnym rozumieniu, kojarzony jest z miejscami dla uprawiania muzyki nieoczywistymi – lecz, co bardzo ważne, o nienagannej akustyce – takimi jak schrony, hale fabryczne, bunkry, galerie, muzea, kościoły, baseny, wieże ciśnień czy niedokończone budowle, których w komunistycznej rzeczywistości było wiele. Jak nieoczywiste były miejsca koncertów, tak niekonwencjonalna była też sama muzyka, w całości improwizowana.
Na przełomie lat 80. i 90. Kormorany stały się produktem eksportowym – zespół koncertował w Jugosławii, Holandii (na AVE Festival) czy Sewilli (na wystawie światowej EXPO). Od wczesnych lat 90. rozpoczął współpracę z teatrami, tworząc muzykę łącznie do ok. 50 spektakli (np. w 1993 r. do „Historyi o chwalebnym zmartwychwstaniu pańskim” Mikołaja z Wilkowiecka [Teatr Współczesny we Wrocławiu, reż. Piotr Cieplak], a także w teatrach w Legnicy, Warszawie, Gdańsku czy do Teatru Telewizji („Człowiek, który był Czwartkiem”) i na potrzeby filmu („Warszawa”).