Koncerty

艁adowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To wydarzenie min臋艂o.

饾樉饾櫀饾櫍饾櫓饾櫈 饾檸饾櫏饾櫀饾櫙饾櫈饾櫀饾櫋饾櫈饾櫙饾櫙饾櫀饾櫓饾櫈#饾煭饾煴: PARTYTURY S艁UCHANIA

21 pa藕dziernika, 2023

Podczas #15 edycji koncert贸w spacjalizowanych pr贸bujemy poszerzy膰 formu艂臋 o partytury s艂uchania. Za cel przyj臋li艣my eksperyment z form膮 (hiper)-tekstowo-wizualn膮 b臋d膮c膮 przewodnikiem po materii d藕wi臋kowej utwory, zaproszeniem do wnikni臋cia w form臋 przestrzenn膮 kompozycji, pomoc膮 w czynnym udziale w jej wykonaniu. Zadajemy pytania o inkluzywno艣膰 formy prezentacji koncepcji i struktury utworu oraz egalitarno艣膰 kreowania wydarzenia d藕wi臋kowego. Poszukujemy form emancypacji subiektywnego do艣wiadczenia d藕wi臋kowego. Pod膮偶amy za teoriami pog艂臋bionego s艂uchania Pauline Oliveros, pejza偶u d藕wi臋kowego Raymonda Murraya Schafera i koncepcji muzyki eksperymentalnej Johna Cage鈥檃. W centrum zainteresowania tych teorii znajduje si臋 proces aktywnego, 艣wiadomego s艂uchania. Stawiaj膮 one s艂uchaczy/-czki na r贸wni z osobami tworz膮cymi i wykonuj膮cymi utw贸r, zacieraj膮 granice pomi臋dzy kompozytork膮-wykonawczyni膮-odbiorczyni膮. Zaproszonych przez nas tw贸rczynie i tw贸rc贸w poprosili艣my o dystrybucj臋 akcent贸w w procesie kompozycyjnym z punktu s艂yszenia s艂uchaczek/y, by spr贸bowali przy pomocy form graficzno-tekstowych stworzy膰 partytury uczestnictwa w wykonywanym utworze.
Program koncertu:
饾悓饾惃饾惂饾悽饾悿饾悮 饾悞饾惓饾惄饾惒饾惈饾悿饾悮 – Mikroskopia (2023) *
饾悓饾悮饾惈 饾悞饾悮饾惀饾悮 饾悜饾惃饾惁饾悮饾悹饾惃饾惉饾悮 – d.e.a.f (A third ear to a silenced body or how many homes a body has) (2023) **
饾悏饾悮饾悿饾惍饾悰 饾悓饾悮饾悾饾悳饾悺饾惈饾惓饾悮饾悿 – Strza艂 w kolano (2023) *
饾悓饾悮饾悳饾悽饾悶饾悾 饾悓饾悽饾悳饾悺饾悮饾惀饾惍饾悿 – Quick Response (2023) *
饾悘饾悮饾惏饾悶艂 饾悐饾惍饾惀饾悳饾惓饾惒饾惂虂饾惉饾悿饾悽 – Silent Treatment (2023) *
* – prapremiera, zam贸wienie Canti Spazializzati
** – polska premiera
Wst臋p wolny.
Koncertowi towarzysz膮 warsztaty z Paw艂em Kulczy艅skim: https://fb.me/e/11kijLJbU
Pe艂en opis programu na stronie http://canti.pl/canti15pl.html
EN:
During the 15th edition of spatialised concerts, we attempt to expand the formula to include listening scores. Our aim is to experiment with a (hyper)-textual-visual form serving as a guide to the sound matter of a musical piece, an invitation to immerse oneself in the composition鈥檚 spatial form, and support in active involvement in its performance. We pose questions about the inclusivity of the form of presenting the concept and structure of a piece and the egalitarian nature of creating a sound event. We search for modes of emancipating the subjective experience of sound. We follow Pauline Oliveros鈥 theories on deep listening, Raymond Murray Schafer鈥榮 soundscape and John Cage鈥榮 concept of experimental music. At the heart of these theories is the process of active, mindful listening. They consider the listeners as equal to those who create and perform the piece, blurring the boundaries between the composer-performer-audience. We have asked the invited artists to distribute the accents in the compositional process from the listeners鈥 point of view, to try and create scores for participation in the performed piece using graphic and textual forms.
Performers:
Mar Sala Romagosa, Monika Szpyrka, Maciej Michaluk, Jakub Majchrzak i Pawe艂 Kulczy艅ski
Free entrance.
The concert will be followed by workshop: https://fb.me/e/11kijLJbU
The full programme available at http://canti.pl/canti15pl.html
Dost臋pno艣膰:
PL:
鈻笍 dojazd komunikacj膮 miejsk膮:
przystanek tramwajowy i autobusowy DWORZEC G艁脫WNY | ok. 100 m
鈻笍 dost臋pno艣膰 architektoniczna Galerii BWA Wroc艂aw G艂贸wny
www.bwa.wroc.pl/galeria/bwa-wroclaw-glowny/
dodatkowo w j. polskim – przedprzewodnik Galerii:
https://bwa.wroc.pl/wp-content/uploads/2023/05/DWORZEC.pdf
鈻笍 na koncercie obecne b臋d膮 g艂o艣ne i intensywne d藕wi臋ki oraz wykorzystany zostanie wielokana艂owy system nag艂o艣nienia; podczas niekt贸rych wykona艅 wykorzystane zostanie pe艂ne zaciemnienie pomieszczenia, a na innych efekty 艣wietlne zbli偶one do stroboskopowych
EN:
鈻笍 access by public transport:
tram and bus stop DWORZEC G艁脫WNY (MAIN RAILWAY STATION) | ca. 100 m
鈻笍 entrance accessibility: https://bwa.wroc.pl/en/gallery/bwa-wroclaw-glowny/)
鈻笍 loud and intense sounds will be present at the concert, and a multi-channel sound system will be used; full room darkness will be used during some performances, and strobe-like lighting effects will be used at others
O 饾樉饾櫀饾櫍饾櫓饾櫈 饾檸饾櫏饾櫀饾櫙饾櫈饾櫀饾櫋饾櫈饾櫙饾櫙饾櫀饾櫓饾櫈
Prowadzony od roku 2018 cykl warsztatowo-koncertowy po艣wi臋cony teoriom i praktykom muzyki eksperymentalnej skupionym na koncepcjach uprzestrzenniania kompozycji d藕wi臋kowych stworzonych dla wielokana艂owego nag艂o艣nienia. 艁膮czy ide臋 prezentacji nowych projekt贸w muzycznych z umo偶liwieniem artystom rozwijania przestrzennych aspekt贸w kompozycji d藕wi臋kowej i stworzeniem platformy wsp贸艂pracy pomi臋dzy m艂odymi muzykami, kompozytorami i artystami d藕wi臋kowymi.
The series of workshops and concerts, carried out since 2018, is dedicated to theories and practices in the field of experimental music, focusing on the concepts of spatialisation of sound compositions created for multi-channel sound systems. It combines the idea of presenting new music projects and providing artists with the opportunity to develop the spatial aspects of sound compositions, as well as creating a platform for cooperation between young musicians, composers and sound artists.
Zesp贸艂 / the team:
Daniel Bro偶ek (kurator/curator), Marta Konieczna (producentka/ producer, wsp贸艂praca kuratorska/co-curator), Emilia Konwerska (PR)
Identyfikacja wizualna / visual identity:
Karolina Pietrzyk + Mateusz Zieleniewski
Organizator / organiser:
Fundacja PozyTYwka
Partners:
BWA Wroc艂aw Galerie Sztuki Wsp贸艂czesnej
Cykl wsp贸艂finansowany ze 艣rodk贸w Miasta Wroc艂awia / Series co-financed by the City of Wroc艂aw | www.wroclaw.pl
Wi臋cej informacji / more info: http://canti.pl

Szczeg贸艂y

Data:
21 pa藕dziernika, 2023
Wydarzenie Tagi:
Witryna internetowa:
https://www.facebook.com/events/1325687961379129/

Organizator

Canti Illuminati
Zobacz witryn臋: Organizator

Miejsce wydarzenia

BWA Wroc艂aw G艂贸wny
Pi艂sudskiego 105
Wroc艂aw, Poland
+ Google Map
Skip to content